Aandacht voor continentiezorg
Continentiezorg wordt met veel liefde en betrokkenheid verricht, echter komt verschoning vaak niet op het juiste moment. Bij te vroeg verschonen worden cliënt en zorgverlener onnodig fysiek belast en materialen verspild. Te laat verschonen heeft ook flinke gevolgen, van een nat bed en huidirritaties tot infecties met bijbehorend extra werk. Op het juiste moment continentiezorg verrichten, heeft een positieve impact op de werkbelasting, kwaliteit van zorg en waardigheid van de cliënt. Slechts één van de voorbeelden waarom het belangrijk is om tijd en aandacht te besteden aan goede continentiezorg.
Grip op kwaliteit van continentiezorg
Hoe we je daarbij helpen? Dat doen we door je inzicht te geven in de oorzaken en veelvoorkomende problemen bij incontinentie. Waardoor je deze problemen in veel gevallen kunt voorkomen en meer tijd overhoudt voor dat waar jij je werkplezier uit haalt: waardering en aandacht voor cliënten. Hoe fitter en comfortabeler je je voelt, des te betere zorg kun je verlenen. Jouw werkbelasting omlaag, de kwaliteit van zorg omhoog. Dat is waar we voor gaan.
Uit ons kenniscentrum
Geen pagina's om weer te geven
Uit onze blog
Nooit meer misgrijpen met de verbruikersmatrix
Theo (zorgspecialist van Abena) vertelt hoe hij de verbruikersmatrix heeft ingezet om te zorgen dat een van onze klanten altijd voldoende voorraad heeft.
Accepteer jij natte bedden bij jouw cliënt?
Bij veel zorgorganisaties komen natte bedden regelmatig voor. Theo Onderstal is ervan overtuigd dat natte bedden er niet bij horen.
Slim incontinentiemateriaal onderzocht door KPMG
Als partner van de zorg en door onze ervaringen met slim incontinentiemateriaal volgen wij aandachtig alle onderzoeken en ontwikkelingen in onze branche. Onlangs publiceerde KPMG het onderzoeksrapport ‘Technologische innovaties in de zorg’. Hieronder lees je enkele highlights uit dit rapport, waarin slim incontinentiemateriaal als één van de digitale oplossingen in de gehandicapten- en ouderenzorg is onderzocht.
Grip op goede zorg, waarmee kunnen we jou helpen?
10 aandachtspunten voor goede basiszorg.
Waarmee ga jij aan de slag?
Op welk gebied vind jij dat er binnen jouw organisatie nog iets te verbeteren valt?
Schaamte
Zo creëer je een goed gevoel bij cliënten.
Een verstoorde nachtrust
Zo zorg je voor een goede nachtrust voor cliënten.
Een rode huid
Zo zorg je voor een gezonde huid bij cliënten.
Zelfredzaamheid
Zo behoud je zo lang mogelijk zelfredzaamheid voor cliënten.
Verspilling
Zo zorg je voor zo min mogelijk verspilling van materiaal.
Een schone omgeving
Zo creëer je een schone omgeving voor jezelf en cliënten.
Fysieke belasting
Zo zorg je voor zo min mogelijk fysieke belasting voor jezelf en cliënten.
Natte bedden en kleding
Zo zorg je voor een droog bed en kleding bij cliënten.
Persoonlijke aandacht
Zo creëer je meer tijd voor persoonlijke aandacht voor cliënten.
Infecties
Zo creëer je een veilige omgeving voor jezelf en cliënten.