Grip op goede continentiezorg
Aandacht voor continentiezorg
Continentiezorg wordt met veel liefde en betrokkenheid verricht, echter komt verschoning vaak niet op het juiste moment. Bij te vroeg verschonen worden cliënt en zorgverlener onnodig fysiek belast en materialen verspild. Te laat verschonen heeft ook flinke gevolgen, van een nat bed en huidirritaties tot infecties met bijbehorend extra werk. Op het juiste moment continentiezorg verrichten, heeft een positieve impact op de werkbelasting, kwaliteit van zorg en waardigheid van de cliënt. Slechts één van de voorbeelden waarom het belangrijk is om tijd en aandacht te besteden aan goede continentiezorg.
Grip op kwaliteit van continentiezorg
Hoe we je daarbij helpen? Dat doen we door je inzicht te geven in de oorzaken en veelvoorkomende problemen bij incontinentie. Waardoor je deze problemen in veel gevallen kunt voorkomen en meer tijd overhoudt voor dat waar jij je werkplezier uit haalt: waardering en aandacht voor cliënten. Hoe fitter en comfortabeler je je voelt, des te betere zorg kun je verlenen. Jouw werkbelasting omlaag, de kwaliteit van zorg omhoog. Dat is waar we voor gaan.
Uit onze blog


Collega aan het woord
Bij Abena vinden we het belangrijk dat cliënten en zorgprofessionals goed geholpen worden bij de keuze van de juiste producten en het gebruik daarvan. Ook als mensen thuis wonen. De medewerkers van het Adviesteam worden iedere dag weer blij als ze mensen kunnen helpen.

Abena Nova bij Zorggroep Elde Maasduinen
Ambassadeurs José van den Langenberg en Ine van Gestel van Zorggroep Elde Maasduinen vertellen over hun rol als ambassadeur en hun ervaringen met het slimme incontinentiemateriaal ‘Abena Nova’. Hoe hebben zij deze omschakeling gemaakt en hoe gaan zij hiermee om?


Toekomstvisie: Grip op zorg, wanneer zorg centraliseert in de wijk
De druk op de Nederlandse gezondheidszorg is groot. Door de toenemende zorgvraag, staat er in de toekomst een andere aanpak te wachten. KPMG omschrijft dat de zorg zich moet centraliseren in de wijk, om de kwaliteit van zorg in de toekomst te waarborgen. Rob Basjes beschrijft onze rol als leverancier binnen deze visie.
Grip op goede zorg, waarmee kunnen we jou helpen?
10 aandachtspunten voor goede basiszorg.
Waarmee ga jij aan de slag?
Op welk gebied vind jij dat er binnen jouw organisatie nog iets te verbeteren valt?

Schaamte
Zo creëer je een goed gevoel bij cliënten.



Een verstoorde nachtrust
Zo zorg je voor een goede nachtrust voor cliënten.


Een rode huid
Zo zorg je voor een gezonde huid bij cliënten.


Zelfredzaamheid
Zo behoud je zo lang mogelijk zelfredzaamheid voor cliënten.


Verspilling
Zo zorg je voor zo min mogelijk verspilling van materiaal.


Een schone omgeving
Zo creëer je een schone omgeving voor jezelf en cliënten.


Fysieke belasting
Zo zorg je voor zo min mogelijk fysieke belasting voor jezelf en cliënten.


Natte bedden en kleding
Zo zorg je voor een droog bed en kleding bij cliënten.


Persoonlijke aandacht
Zo creëer je meer tijd voor persoonlijke aandacht voor cliënten.


Infecties
Zo creëer je een veilige omgeving voor jezelf en cliënten.