Zorgprofessional

Generic filters
Exact matches only

Zorgprofessional

Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

De GRIP-Challenge:
durf jij 'm aan?

Wat is jouw zorguitdaging?

Abena helpt je met een significante kwaliteitsverbetering binnen 2 maanden!

De zorgkwaliteit verhogen? Grip houden op de kosten? Én kostbare tijd van zorgprofessionals besparen? Abena kan je daarbij helpen.

In de Grip op goede Zorg-Challenge kiezen we samen een concrete uitdaging binnen jouw zorginstelling. Het doel is om binnen 2 maanden een significante kwaliteitsverbetering te realiseren met de hulp van onze specialisten. 

Hoe dat in z’n werk gaat? Bekijk de onderstaande animatie.

Meer weten over de Challenge?

Vraag dan een vrijblijvend, digitaal kennismakingsgesprek aan. In 15 minuten weet jij wat de Challenge jouw organisatie kan brengen.

Waarom meedoen aan de GRIP-Challenge?

Samen met zorgprofessionals deden we onderzoek naar verbeterthema’s binnen hun dagelijks werk. Met als resultaat 10 belangrijke aandachtspunten om de kwaliteit van zorg te verhogen.

Natte bedden, huidproblemen, infecties en al die andere veelvoorkomende uitdagingen waar zorgprofessionals dagelijks tegenaan lopen. Ze zijn te voorkomen. Ze horen er niet bij!

Pak jij deze problemen aan bij de oorzaak, dan krijg je meer grip op de zorgkwaliteit. Grip op de kosten. Én grip op de kostbare tijd van zorgprofessionals.

Abena kan je daarbij helpen! Nieuwsgierig? Ga met Abena de GRIP-Challenge aan. En boek binnen 2 maanden resultaat. Gegarandeerd.

Welke thema's zou jij willen verbeteren in je dagelijkse leven?

Onderzoeksresultaten *

Zelfredzaamheid 66%
Persoonlijke aandacht 63%
Fysieke belasting 55%
Natte bedden en kleding 43%
Rode huid 42%
Voorkomen van infecties 39%
Materiaalverspilling 37%
Een schone omgeving 33%
Schaamte 31%
Nachtrust 26%

*Onderzoek ‘Grip op tijd en kwaliteit’ gehouden onder 246 Nederlandse verpleegkundigen en verzorgenden in de ouderenzorg. Uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.

Hoe werkt de challenge?

De GRIP-Challenge bestaat uit vier simpele stappen. Onze specialisten helpen je bij elke stap. Zo werkt het:

Stap 1

De uitdaging

Ga met ons in gesprek om een concrete uitdaging te formuleren.


Bijvoorbeeld: Hoe kan ik het aantal natte bedden met 75% verminderen?

Stap 2

De oorzaak

Onze specialisten lopen een tijdje bij jullie mee op locatie.


Net zolang tot ze de oorzaak van het probleem hebben achterhaald.

Stap 3

De oplossing

Daarvoor zetten we innovatieve zorgproducten in.


En delen we onze
kennis
met jouw medewerkers.

Stap 4

Het resultaat

Samen evalueren we de uit-komsten.


Want nogmaals: binnen 2 maanden boek je het ge-wenste resultaat. Gegaran-deerd.

Wat mag je verwachten?

In een verkennend gesprek gaan we op zoek naar jouw zorguitdaging. Samen kijken we hoe we de kwaliteit van zorg in jouw organisatie kunnen verbeteren. Het doel is een concreet resultaat binnen twee maanden. 

Dat betekent niet dat we in twee maanden tijd de kwaliteit in de hele organisatie kunnen verbeteren. Maar dat we op kleine schaal – bijvoorbeeld op een afdeling – een oplossing kunnen implementeren, die vervolgens op grote schaal kan worden toegepast.

Wat kost dat dan?

Jouw commitment om aan te pakken. En jouw tijd om verbeteringen door te voeren. Meer vragen we niet. Of je nu klant bent van Abena of van een ander merk. Samen werken we aan de kwaliteit van zorg. 

Plan een gesprek met ons in om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe werkt de Challenge?

Download de infographic

infographic challenge grip op goede zorg

Meer weten over de Challenge?

Vraag dan een vrijblijvend, digitaal kennismakingsgesprek aan. 
In 15 minuten kijken we wat de challenge jouw organisatie kan brengen.

Voorbeelden uit de praktijk

Lees hoe andere organisaties zijn geholpen met de Challenge

challenge meer grip op huidzorg bij Dichterbij

Grip op goede huidzorg bij Dichterbij: ‘De kleinste glimlachjes moeten meewegen’

In drie woningen van Dichterbij in Velp, voor cliënten met een verstandelijke beperking, weken praktijkverpleegkundige Daisy van Gellecom (Dichterbij) en productspecialist Jet van Kessel (Abena) intensief samen met de medewerkers op locatie. Dit in het kader van een pilotproject. Doel: meer grip op goede huid- en continentiezorg, door het stroomlijnen van het productassortiment. En de kennis onder zorgverleners op het gebied van continentiezorg en huidverzorgingsproducten vergroten. Lees de hele casus.

Geen natte bedden meer én betere zorg voor hardnekkige wondjes

Geen natte bedden meer én betere zorg voor hardnekkige wondjes

In Velp heeft Dichterbij woningen voor mensen met een ernstige verstandelijke beperking, in leeftijd variërend van 60 tot 80 jaar. Noortje Kuijpers is als woonbegeleider verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in een van deze woningen (‘Ik vergelijk het altijd met een gezin met vijf kinderen’). Daarnaast is ze binnen het zelfsturende team aanspreekpunt op het gebied van verzorgend wassen en incontinentie. Onlangs legde Noortje onze productspecialist Jet van Kessel twee uitdagingen voor. Lees de hele casus.

tangenborgh interview abena nova

Hoe zorgen we voor minder natte bedden en betere nachtrust?

Zorgmanager Saskia Timmermans van Tangenborgh deelde haar challenge met ons: Minder natte bedden en betere nachtrust voor cliënten.

Het resultaat? De inzet van slim incontinentiemateriaal zorgde dat het aantal natte bedden met 76% verminderd werd, het aantal verschoningen met 30% en de kosten voor continentiezorg terug werden gebracht met 20%. Lees de hele casus.

Maasduin elde

Hoe zorgen we voor meer welbevinden bij cliënten met incontinentie?

De 2.000 medewerkers en 1.400 vrijwilligers van Zorggroep Elde Maasduinen (ZGEM) zetten zich dag en nacht in voor de zorg aan zo’n 3.500 ouderen in Midden- en Noordoost-Brabant. Op locatie De Vlaswiek, een kleinschalig verpleeghuis in Liempde, maakt ZGEM sinds kort gebruik van Abena Nova.

De aanleiding was een concrete vraag: hoe kunnen we het beste omgaan met continentiezorg met oog voor het  welbevinden van de bewoners. Lees hier het hele verhaal

meten meten meten

Meten, meten, meten

Door de grote passie in de zorg lijkt het alsof er weinig ruimte is voor verbetering. Toch tonen metingen iets anders aan; er is wel degelijk ruimte voor verbetering. Door te meten en data te bekijken krijgen organisaties inzicht in hun verbeterpotentieel in termen van tijdbesparing, kostenbesparing en kwaliteitsverbetering.

Inzicht in kwaliteit krijg je dus pas als je meet, transparant maakt en kwantificeert. Lees meer. 

Maak kennis met de Challenge

In 15 minuten ontdek jij wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen. Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen contact met jou op.

Laden

In slechts 1 klik de beste hulp. Ik wil grip op goede zorg voor: