Stap 5: Incontinentiemateriaal bestellen

Producten bestellen Vergoeding incontinentiemateriaal in 5 stappen Stap 5: Producten bestellen voor dagelijks gebruik Is de cliënt tevreden over het proefpakket? Dan kan de cliënt dit voortaan zelf bestellen voor dagelijks gebruik. Is er sprake van vergoeding door de verzekeraar? Dan kan de cliënt het incontinentiemateriaal meestal rechtstreeks bestellen bij een apotheek of medisch speciaalzaak. […]

Stap 4: Proefpakket aanvragen

Proefpakket aanvragen Vergoeding incontinentiemateriaal in 5 stappen Stap 4: Proefpakket aanvragen Nadat de zorgverlener een productadvies heeft uitgebracht, kan de cliënt (eventueel samen) een proefpakket voor incontinentiemateriaal aanvragen. Op die manier kan de cliënt zelf uitproberen of het incontinentiemateriaal in de praktijk bij hem/haar past. Het proefpakket kan telefonisch aangevraagd worden via de Abena Advieslijn, […]

Stap 3: Hulp bij productkeuze

Hulp bij productkeuze Vergoeding incontinentiemateriaal in 5 stappen Stap 3: Hulp bij productkeuze Om ervoor te zorgen dat de cliënt incontinentiemateriaal krijgt dat bij de persoonlijke situatie past, neemt de gespecialiseerde zorgverlener de voor- en nadelen van verschillende soorten incontinentiemateriaal met de cliënt door. Daarbij kan het gaan om incontinentiemateriaal, maar ook om andere hulpmiddelen. […]

Stap 2: Een voorschrift verkrijgen

Vergoeding van incontinentiemateriaal Vergoeding incontinentiemateriaal in 5 stappen Stap 2: een voorschrift verkrijgen Is incontinentiemateriaal de uitkomst voor de situatie van jouw cliënt? Dan wordt de cliënt doorverwezen naar een gespecialiseerd zorgverlener voor een zogeheten ‘voorschrift’. De gespecialiseerd zorgverlener voert een uitgebreid gesprek met de cliënt over de persoonlijke situatie, om te bepalen welk materiaal […]

Stap 1: Meld uw klachten en laat ze onderzoeken

vergoeding van incontinentiemateriaal

Vergoeding van incontinentiemateriaal Vergoeding incontinentiemateriaal in 5 stappen Stap 1: Klachten melden en laten onderzoeken Heeft je cliënt plasklachten? Of ongewenst urine- of ontlastingsverlies? Ga dan eerst in gesprek met de behandelend arts. Meestal is dit de huisarts. De cliënt kan zelfstandig contact opnemen met de huisarts, maar je kunt als zorgverlener ook de huisarts […]

Stappenplan, vergoeding van incontinentiemateriaal

Vergoeding van incontinentiemateriaal Stappenplan vergoeding incontinentiemateriaal Het juiste incontinentiemateriaal draagt bij aan het welzijn van cliënten. Maar hoe verkrijg je het juiste materiaal? En wat moet er gebeuren om het incontinentiemateriaal vergoed te krijgen vanuit de basisverzekering? Voor het verkrijgen van vergoeding geldt onderstaand stappenplan. Bij elke stap kun je doorklikken voor meer informatie. Heb […]